← Tillbaka till Arkiv 2018
Observera: Aktiviteten genomfördes under ScienceWeek 2018 och är avslutad.
Data och kunder i fokus: Connected services & solutions resa mot en kundcentrerad tjänsteleverantör
Scania genomgår en spännande omvandling från att vara en renodlad lastbilstillverkare till att erbjuda hållbara och kompletta transportlösningar – det vill säga att bli en tjänsteleverantör.
Hemligheten för att bli en bra tjänsteleverantör är beroende av företagets engagemang i kundens vardag, verksamhet och problem.
Vi anpassar våra gamla processer och metoder så att vi kan möta framtidens utmaningar som kommer med den digitaliseringsresa vi gör.
Idag har Scania över 250 000 uppkopplade fordon som genererar en gigantisk mängd data som kan användas för att utveckla framtidens tjänster. Under denna presentation går vi igenom hur vi tänker ta oss an dessa utmaningar inom Connected Services & Solutions.
Medverkande
Bashar Mengana
Scania
Juliana Moreira
Scania